ZAANDAM - Steeds meer mensen zoeken locatiegericht wanneer zij op zoek zijn naar informatie of producten. Denk bijvoorbeeld wanneer je wilt weten waar een kapper zit in Amsterdam. Dan zoek je ‘Kapper Amsterdam’ op in plaats van alleen ‘Kapper’. In een stad als Amsterdam zal er dan ook erg veel concurrentie zijn als het gaat om bedrijven. Dit in alle verschillende branches. Daarom is het belangrijk om hierop in te spelen.

Heb jij een onderneming met een website, hartje Amsterdam? De online vindbaarheid wordt steeds belangrijker, zeker in zo’n drukke stad. Het wordt dus snel tijd om je te onderscheiden. Wie kan dit beter dan een webdesign bureau in Amsterdam.

Aanpak webdesign bureau
Een webdesign bureau kent alle tips en tricks die er zijn op het gebied van websites bouwen en optimaliseren. Hierbij laten zij je natuurlijk niet aan je lot over. Wanneer je gemotiveerd bent om je website aan de top te brengen kan een webdesign bureau je hierbij helpen.

Hierbij houden zij natuurlijk rekening met wie jij bent en waar je onderneming voor staat. Zo is het belangrijk dat zij eerst een goed beeld krijgen van wat dit nou is. Dit is de reden dat zij eerst een kennismaking aangaan. Zo wordt duidelijk wat de onderneming is, wie erachter zit en wat het voornaamste doel is. Ook wordt tijdens dit gesprek duidelijk wat de wensen en behoeften zijn ten opzichte van de website. Wat is hierin het doel? Wie moet er bereikt worden en wordt het een webshop of niet. Ook wordt er in deze fase een marktonderzoek uitgevoerd.

Wanneer dit duidelijk is kan er gekeken worden naar de planning. Als onderneming zijnde kan je hier niet rustig toekijken. In deze fase is het belangrijk dat je je input levert en feedback geeft op de ontwikkelde concepten. Er zullen designs worden opgestuurd. Wanneer deze niet naar wens zijn is dit het moment om dat aan te geven. Nadat de gemaakte concepten zijn goedgekeurd zal de website echt worden gebouwd. Hierbij wordt alles van a tot z in elkaar gezet. Tussen deze fase en het lanceren zit het controlestuk. Hier gaan de specialisten, maar ook de ondernemers, aan de gang met het controleren van de website. Klopt alles, mist er nog iets en ga zo maar door.
Nadat alles is goedgekeurd is het moment van lanceren aangebroken. Hét moment. Na de lancering zal de website nog wel onderhouden moeten worden. Dus hier stopt de samenwerking niet.

Belangrijke elementen die niet mogen missen

Er zijn verschillende elementen die niet mogen missen op een goede website. Denk bijvoorbeeld aan het laten terugkomen van de huisstijl. Elk merk, bedrijf of onderneming heeft er wel een, een eigen huisstijl. Kleuren die in het logo zitten, lettertypen die terugkomen. Belangrijk is dat dit ook terugkomt op de site. Bedrijven die hun website laten maken in Amsterdam kunnen ervan uitgaan dat dit gebeurt.

Naast dat deze belangrijke aspecten van je bedrijf terugkomen, zijn er ook andere elementen die niet mogen missen. Zo is het belangrijk dat een site conversiegericht gebouwd wordt. Het doel van een website is toch om de bezoekers tot een bepaalde actie te laten overgaan.

Naast het uiterlijk en het conversiegerichte is het ook belangrijk dat de website responsive is. Wanneer bezoekers ervaren dat een site er niet goed uitziet en niet goed werkt blijven ze er vaak niet lang hangen. Het is belangrijk dat verschillende pagina’s goed op elkaar inspelen en overal moet de informatie duidelijk zijn. Zo moet het uitvoeren van een actie de bezoeker niet moeilijk gemaakt worden. Daarmee snijdt je alleen jezelf in de vingers. Om ervoor te zorgen dat het responsive is moeten de verschillende webpagina’s aanpassen aan de bezoeker. Wanneer de bezoeker op een mobiel de webpagina opent moet het hier ook netjes en overzichtelijk staan.

Slimme indeling webdesign

Het creëren van een webdesign vergt veel aandacht. Zo moet er over elke beslissing wel een aantal keer worden nagedacht. Trekt die knop niet teveel aandacht? Of juist te weinig? Staat het allemaal wel op de juiste plek?

Tijdens het indelen van de pagina’s wordt er druk nagedacht over hoe de consument zou nadenken. Waar zouden zij op klikken en waar zouden zij als eerst kijken. Met een conversiespecialist, de wensen vanuit het bedrijf en de informatie die uit het marktonderzoek gehaald kan worden wordt er een conversiegericht webdesign gemaakt.

Een slimme indeling van de verschillende webpagina’s, maar vooral de homepagina, is van belang. Als dit niet tiptop in orde is zullen bezoekers afhaken voordat ze zijn overgegaan tot conversie.