ZAANDAM - Alle inwoners van Zaanstad kunnen sinds 7 februari gebruik maken van een informatiepunt in het stadhuis. Hier kunnen zij terecht met vragen over de dienstverlening van de gemeente. Rita Noordzij (wethouder Dienstverlening) ging vanmiddag langs bij het informatiepunt, en sprak daar met medewerkers over de eerste ervaringen. Rita Noordzij: "We zetten hiermee een grote stap in het nog toegankelijker maken van de gemeentelijke dienstverlening voor onze inwoners. Veel mensen vinden het handig om op elk tijdstip achter de computer zaken te kunnen regelen. En we zagen ook dat andere inwoners het fijn vinden om sommige zaken persoonlijk te regelen. Het informatiepunt wil in die behoefte voorzien, en heeft de afgelopen weken al 95 bezoekers geholpen".

Bezoekers kunnen bij het informatiepunt terecht met algemene vragen en voor het maken van een afspraak. Ook kunnen zij hier meldingen doen over overlast, de openbare ruimte en geholpen worden met een digitale aanvraag.

Het informatiepunt maakt onderdeel uit van een proef om de gemeentelijke dienstverlening nog toegankelijker te maken. In september 2022 wordt het geëvalueerd, en wordt besloten in welke vorm het informatiepunt verder gaat.